Köp- och leveransvillkor
Leverans
Alla beställningar gjorda före 14:30 levereras näskommande helgfria vardag. Uppge mobilnummer för avisering till mobil så att du får hämta ut dina varor redan nästa dag. Dock gäller leverans nästa dag ej leveranser till andra länder. Där gäller postens bestämmelser beroende på villket land ni vill ha varor leverrade till. Hittar du inte ditt land? Kontakta oss så ordnar vi det. Vi använde oss bl.a. av Posten, Schenker, DHL och UPS för frakt inrikes och utrikes.
Frakt Inrikes / Utrikes
Fraktkostnaden för en beställning debiteras efter den faktiska vikten, detta sker automatiskt i webbutiken och kostnaden för frakten redovisas i kassan. Prissättning sker efter postens portotabell för brev och paket. Vid ordervärde överstigande 1000 kr bjuder vi på fraktkostnaden.
Priser
Moms ingår i priset med 25%.
Kortbetalning
Expeditionskostnad: 0 kr
Faktura
Faktureringsavgift: 29 kr. Vid beställningen uppger du namn, adress, telefonnummer, e-postadress och vilken/vilka produkter beställningen avser. Vi skickar produkterna mot efterkrav med betalningsvillkor på 14 dagar. Fakturan skickas tillsammans med dina varor i en platficka markerad "Faktura" vid önskemål går det att få fakturan till din e-postadress, efter att din order behandlats. Fakturan går även att skriva ut. Uppge fakturanummer i meddelandefältet och betala in till bankgiro nr: 5195-6043.
Leveranstid
För ordrar gjorda före 14:30 levereras varorna näst kommande helgfri vardag. Uppge mobilnummer för avisering till mobil så att du får hämta ut dina varor reedan nästa dag. Detta gäller dock enkom när du beställer varor från Sverige. Om du beställer från annat land gäller postens leveranstider.
Reklamation och ångerrätt
Skador på paket och ej uthämtade paket
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.
Har du inte hämtat ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 1 mån, brev 14 dagar), fakturerar vi dig 300 kr för våra omkostnader och vårt arbete med hantering av varorna.
Fel uppgiven adress:
Har du uppget felaktig adress och vi måste skicka om varorna tas en frakt och hanteringsavgift ut på 100kr.
Lager
Du kan inte handla varor som inte finns på lager. Datorn skjusterar automatiskt lagerstatus för att du skall slippa bli utan varor.
Personuppgiftslagen
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).
Saknar du något, eller har du några frågor och funderingar går det bra att kontakta rödceder.se på: info@rodceder.se eller direkt via kontakt formuläret.